fredag 2 januari 2009

In da crib!

Kommer ni ihåg snubben med dom kuperade öronen och den osnygga frillan i Star Trek? hälften människa och hälften vulcan. Mr Spock, killen som med ett enkelt handgrepp vid motståndarens axel satte dem ur spel, detta grepp var jag ganska imponerad av när jag var runt 10 årsåldern, men det funkade väl sådär på kompisarna, typ inte alls. En annan sak som nu kommer mig till minnes var att en av mina kompisar, D vars lillebror hade Star Trek dockor som fick sig en rätt omild behandling vid något tillfälle då D fick för sig att förlänga Mr Spocks fingrar en aning genom att helt sonika bita på dem. Idén verkade helt lysande till en början och vi skrattade som två getter på speed, tills lillbrorsan med övrig familj dök upp! då gick tongångarna i moll kan man säga och vårat värde stod inte så högt i kurs den dagen, dagen till ära skulle jag dessutom käka middag hos dem och stämningen kring middagsbordet var väl ganska så tryckt kommer jag ihåg. Hur som helst, jag tänkte att vi skulle ta oss en titt på hur Spock har det i sitt lilla hem där han spenderar sin lediga tid mellan timewarps, asteroider och Klingonfajter.

Inga kommentarer: