måndag 26 januari 2009

Ett steg närmare

Spenderade en stund i mitt garage igår medans fru och barnen var hos min svärmor, tänkte ju att jag måste sätta igång nu på allvar om jag skall få rull på min vassa Mini. Eftersom jag är belönad med två vänsternävar så kommer här en liten kort resumé om vad jag gjorde en alldeles för lång stund igår. Har haft isär kopplingen för lite fix så kopplingen ihopsattes på bästa sätt och monterades på sin plats, bultar drogs åt och kopplingskåpan sattes på pla.....men vänta nu, saknas det inte nåt? ojdå! hade visst glömt att montera bulten som håller svänghjulet på plats. Kåpa av, skyddskåpa (eller vad nu heter) av, dra fast bulten. Kåpa på, en kåpa till på, dra fast urtrampningslagerbulten, hoppsan där gick något i sönder, av med kåpan igen och kolla lagret, trasigt. Ok, bara till att beställa nytt om inte....plocka fram reservdelsmotor, av med kåpa, bort med lagret och upptäcka att det var superfräscht, ibland skall man ha tur också. På med skiten igen och dra åt bultar innan nåt annat händer. Om gud vill och byxorna håller så hoppas jag kunna lägga i det lilla krutpaketet i veckan som kommer. Sedan är det bara resten kvar......

2 kommentarer:

Daniel sa...

det fixar du galant!

Robbelibobban sa...

Hehehe...ja, det får väl se det. Tack.