tisdag 26 januari 2010

Glädjerus

Gårdagen började med en besvärlig omtenta på morgonen som kanske inte föll ut på det sätt jag önskat, men jag börjar änna bli van nu med att bomma tentorna som vi har. Lite tröttsamt, men det är bara att kämpa på som vanligt. Kvällen tydde sig då på ett mycket bättre sätt, konsert i Malmö arena med de synthetiska giganterna Depeche Mode, bandet som bara blir bättre ju äldre de blir. En magnifik upplevelse som vanligt när man ser de "gossarna" gå loss på sina låtar. Som publikuppvärmare hade dom med sig Nitzer Ebb, hård svettig energi upphöjt i tio. Hade inte sett dem på kanske 20 år, men så här i efterhand så kunde det faktiskt också kvittat, det var bara jobbigt nu, tyvärr. Det blev 7:e Depeche konserten för mig i ordningen och det blir förhoppningsvis ännu fler i framtiden, får väl se om dom orkar dra jorden runt några varv till.....

3 kommentarer:

Hälsporren sa...

Åh, hade tänkt att köpa biljetter till Sthlmskonserten, men gjorde det inte. Nu ångrar jag mig.

Robbelibobban sa...

Det finns säkert kvar, KÖP! =)

Daniel sa...

Hoppas de komma åter skall!!!!