måndag 18 januari 2010

Det bästa av två världar?

När jag var sisådär 9-10 år fanns det inget fetare band än KISS. Gene Simmons, Peter Criss, Paul Stanley och Ace Frehley, killarna som fick kondom och sminkfabrikörerna att slå nya rekord. Alla pojkar ville vara som dom tuffa killarna i KISS, med platådojjor, yxgitarr och rymdkostym, min idol var The Cat, Peter Criss. En halvmeter kortare än dom andra fick han sitta dold bakom sitt enorma trumset väntandes på att få komma ut och sjunga sin egna låt, Beth. Hur som helst, under åren som gått har bandet bytt lineup fler gånger än Helge Fossmo sagt amen och mitt intresse tog väl ungefär slut vid 11 års åldern och andra idoler tog vid. En barndomsvän tipsade mig om detta klippet häromdagen, och då han fortfarande verkar vara ett stort fan, inget fel med det, killen är ju ändå 38 år och får tycka om vad han vill så får man väl ta honom på orden om att dom fortfarande håller en stenhård profil, så titta, lyssna och njut....

6 kommentarer:

Niklas exponeringstränar sa...

Tack för kommentar på min blogg.
Vart tog Rick Astely vägen? Eller Milli Vanilli, Jason Donovan, banarama, Sabrina, Mel and Kim eller Hazel Dean? Kanske producerar de nu...vem vet!?
Annars så har ju kiss gjort en del sköna låtar, tex "she" från dressed to kill är ju riktigt grym.
Ha en kväll.
/Niklas

Robbelibobban sa...

Hahahaha, ja vart tog de vägen egentligen? Milli Vanilli störtdök väl efter den där "skandalen" då det inte var dom som sjung på riktigt. Den ena av Mel & Kim gick ju bort ett tag efter strålkastarna slocknat, resten vet jag inte vad som hände med..

Robbelibobban sa...

Just det, jo dom har gjort en hel del bra genom åren, fram till Dynasty (hette den så?).

Daniel sa...

Lyssnar å njuter

men nu svänger jag över till schlager!

mikebike sa...

hahaha... ett stycke rickrolling 2.0. :)

Robbelibobban sa...

Daniel: Skulle vilja se Lordi goes Arja Saijonmaa.....eller vice versa kanske?

Mikebike: Dom blev så jävla nöjda med publikresponsen så dom bestämde sig för att lägga in den permanent på sin låtlista...=)