onsdag 15 oktober 2008

J-O´s Påhitt?

Fick höra förra veckan att skolan min dotter går på, hade blivit polisanmäld för att ett barn blivit "nassat", hmm tänkte jag, "nassat?" .Kan det vara nassepingis som det gäller var min första tanke, och det var det. Denna ultimata förnedring mot de som är kassa i pingis, tro mig när jag säger att man fått ta emot en del bollar mot ryggen i sina dagar. Det som det hela går ut på är att den som blir tvåa i tex rundpingis, får hala upp tröjan och blotta ryggen varvid vinnaren toksvinar bollen med den hårdaste kraft denne kan mot nämnda rygg. Man dör inte, det gör bara lite ont en stund. Spelreglerna är klara: loosar du skall det kännas. Kul att traditionen lever vidare genom generationerna.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du är kungen mannen.
Så skall det låta man måste se från den ljusa sidan.

Robbelibobban sa...

Hehehe....tack så mycket