tisdag 14 oktober 2008

Fina fisken på Finlandsbåten

Satt härom kvällen och slötittade på televisionsapparaturen, närmare bestämt på kanal 5 där dom sänder en serie om en Finlandsfärja och dess gäster samt personal.En liten undran bara, hur fan lyckas dom spåra upp alla märkliga/tragiska människor? är vi så mediakåta i det här lilla landet att vi trycker fram fejset så fort en kamera rullar igång? Jag tänker speciellt på denna kvällens huvudperson som jag inte ens bemödar mig med att minnas vad hon hette, hon spenderade enligt egen uppgift omkring 100 dagar ombord på färjan varje år. Som gäst!.hon var ju såklart tjenis med alla som jobbade ombord och försökte även vara någon sorts ambassadör för fartyget när hon som kvällens tant raffa gled fram på däck och tjingsade på allt och alla. Men ärligt talat? finns hon på riktigt? ja, jag tror faktiskt det och undrar lite vad hon menade med att "här på Cinderella slår drömmarna in". Ja, hade jag träffat henne hade definitivt mina värsta mardrömmar slagit in. Hur har man råd att åka så mycket båt? kanske inkomsterna kommer löpande längs resans gång var min tanke, men det får bara stanna vid den tanken.Brrr

Gonatt

Inga kommentarer: