måndag 4 juni 2012

Dom 999 saker jag aldrig jag skulle göra.....

Ok! allt började egentligen som ett lur, men eftersom responsen från flera av mina kära vänner och även min kära fru blev så fantastiskt fel, eller ja det beror på hur man ser på det, så känner jag: varför inte gå all in?
Saken är den att kroppen skall få vad den tål, ett rejält kok stryk på den sedan länge försoffade griskroppen. Jag skall springa Göteborgsvarvet nästa år, ja jävlar det skall jag, och jag tar med frugan i fallet, mohahaha!
Om det finns en sak jag alltid har undvikit och lovat mig att aldrig göra så är det just att springa 2,1 mil av trängsel, självspäkning på allmän plats och en nojja över att bryta innan man passerat Dalen södra (typ 400 meter längre fram). Anmälan är iallafall inskickad och första passet på löpbandet avklarat nu ikväll. Jag tänkte för att försöka peppa mig extra mycket gå in här med jämna mellanrum och föra en liten dagbok över mina kommande eskapader och resultat. Jag hoppas även att kroppen kommer att ta emot mig som en hjälte och sänka vikten något, hoppet är det ju sista som lämnar en sägs det ju.

Vikt idag: 90 pannor
Längd: 179 cm
Första passet 3,5 km 25 min (uselt? nä en bra början!)

Nu kör vi!

2 kommentarer:

sollan sa...

Bra robban! Kör försiktigt på vägen till ditt nya liv, gå ut lugnt så ska du se att det går hur bra som helst! Det är jättekul att springa varvet, vi ska anmäla oss idag. Ser fram emot att läsa om dej på resan :-D

Robbelibobban sa...

Tack syrran, känns som det kommer att bli en lång resa det här :)
Skall försöka med små steg i taget, ta det lugnt och metodiskt alltså.