torsdag 31 mars 2011

Tenta+Shanghai

Sitter här med en ångest och resefeber utan dess like, har en tenta i morgon som förhoppningsvis kommer gå vägen, gäller att tänka klart bara, har ju lite svårt att fokusera just nu. Tänka klart är inget som jag klarar av just nu för jag åker till Shanghai på söndag med min skola/utbildare, vilket innebär att jag kommer att vara borta från fru och barn i lite mer än en vecka. Mycket jobbigt då vi inte har varit ifrån varandra så länge sen Jesus gick i kortbyxor, bäddat för saknad med andra ord. Shanghai har ett enormt utbud av billiga prylar har jag upptäckt på lite bloggar och forum så det blir till att shoppa loss som en galning, vilket inte lär vara nåt problem med det sällskapet jag skall åka med, mina 2 närmaste vänner från klassen Lina och Stina. Många studiebesök kommer det att bli och förmodligen mycket annorlunda mat än den man är van vid. Shanghai har världens största hamn som vi skall besöka samt ett åka fort tåg som knallar på i runt 430 km/h. Denna resa kommer nog vara once in a lifetime för mig och jag är väldigt glad att kunna genomföra den.
Jag skall försöka skriva lite under tiden men det kommer nog att gå åt skogen med det om jag känner mig rätt....

Inga kommentarer: