fredag 28 januari 2011

Vinterdvala.

Hej, det var ett tag sedan!
Ibland känns det som att en del saker inte längre känns så viktigt, tex med att försöka få ner några ord på bloggen, jag har ju en del annat att stå i som måste komma före. Noterar att det var i november senast. Jag har haft fullt upp med att genomföra en praktik med tillhörande projektarbete vilket inte var något direkt kittlande upplevelse, men nu är det klart och alla blev nöjda och belåtna med resultatet förutom kanske dom det kommer att drabba. Så sedan någon vecka är det tillbaks till skolbänken igen innan vi skall ut på praktik igen om 9 veckor, vilket betyder: söka ny praktikplats och försöka sälja in sig med darrande röst och dåligt förberedda frågor. Jag hatar det mer än något annat just nu, finns det något jag ogillar så mycket så är det att hålla på att ringa runt en massa företagare som på bästa sätt försöker dölja sin ovilja att ta emot praktikanter. Jag har bara fyra månader kvar av min utbildning och tanken skrämmer mig att någon skall anställa mig för en position som jag inte kommer att klara av efter två års studier, jag lider ju av lite inlärningssvårigetheter modell vuxen add, som adhd fast utan det där störiga h:et som i hyperaktiv. Det ställer ju till det lite. Tur att man är så grym på andra saker som väger upp den teoretiska inkompetensen. Det räcker så för idag..

Inga kommentarer: