söndag 21 februari 2010

Spritmissbruk?

Ja, nu har jag börjat på min praktikrunda på en stor spritleverantör som skall vara i 8 veckor framåt, har fått köra truck hela veckan och lär även så få göra nästa också. Jag tycker det är ganska kul att köra truck eftersom det var rätt många år sedan sist, och ovanan sitter som en fågel på axeln och viskar i mitt öra hur jag skall bete mig för att inte klanta mig. Vilket jag höll på att göra big time i onsdags, vid ett tillfälle skulle jag lasta på en pall med eldvatten på en lastbilstrailer och tänkte inte riktigt på att tyngdpunkten hade förflyttats då jag bytt från att ha truckgafflarna på långsidan till att flyttat dom till kortsidan på pallen. Döm om min panik när kartongerna med all den ädla drycken börjar röra sig framåt, bort från pallen, men som tur är fanns det lite sans kvar i skallen och det räddades i ABSOLUT (reklam) sista sekund. Min chef säger dock att man lämnar inte lagret innan man vält minst en pall, så vi får väl se vad som händer kommande vecka...

3 kommentarer:

Hälsporren sa...

Hoho, ja, jag kan nästan känna paniken när pallen börjar röra på sig. Men... För en som inte läst hela din blogg, vad 17 utbildar du dig som? Tentor och sedan praktikplats hos en spritleverantör? Dra strecket mellan prickarna åt mig, är du snäll, för jag kan inte.

Robbelibobban sa...

Hehehe, tro mig när jag säger att paniken fanns där. Ja det kan man ju undra. Jag läser en 2 årig KY ubildning som heter kvalificerad distributionslogistiker och där ingår några vändor med praktik, hos ett företag som har någon form av logistik inblandat. Mitt val hamnade på fd Vin o Sprit.

Hälsporren sa...

Aha, då förstår jag. Tack för förtydligandet! :-)