onsdag 7 oktober 2009

Pizzeriakök del 2

För att återkoppla lite till mitt inlägg häromdagen som handlade om mitt fula pizzeriakök, så tänkte jag bara visa hur illa det kan gå om man har ett pizzeriakök. Tidaholm kan nu stoltsera med en pizzeria mindre då det uppdagades att Venezia som haket heter, även driver en fårfarm i källarköket. "I söndags såg ett vittne hur fyra får leddes in på pizzerian Venezia i Tidaholm. Efter ett tag kom en man ut med en svart sopsäck. Då fattar vittnet misstanke och ringde polisen, som en och en halv timme senare gjorde en husrannsakan.
Nere i pizzerians källare hittas tre levande bagglamm och resterna av ett fjärde. Polisen tror att lammet blev slaktat där men ägarna förnekar". Man skulle kunna tro att det tar slut där, men, de stackars fårskallar som kommer upp levande ur de här Fritzlwannabesnubbarnas kök återförs till uppfödaren som dessutom av en händelse råkar vara "trumvirvel", Tidaholms närpolischefs fru. Så här gick det hela till tror jag: polischefen tar sin dagliga runda ner till haket för lite födoämnen, viskar genom mungipan lite så där hemligt att, "du, jag kan fixa lite färskt kebabkött till dig om jag får käka gratis här under vad skall vi säga? ett par månader kanske? vi tjänar ju båda påré, ok?". Tunnisen bakom disken fattar ju med en gång att det är världens deal och tackar ju givetvis ja på en gång. Nu säger pizzagubben i pressen att "Jag har inte gjort något fel. Eller kanske lite, det som har skett har skett". Vilken lirare.


2 kommentarer:

Daniel sa...

Nami, fräääscht!

Robbelibobban sa...

Ja, eller hur? nånting att lansera hemma i de tusen sjöarnas rike kanske?