söndag 15 februari 2009

H.E.A.T

Kollade på mello i går, andra delfinalen, hyffsat bra låtar jämfört med förra veckan. Lili och Susie var där. Måns var där, Amy också + en hög andra andra artister. Jag fick en otäck bild på näthinnan när dom riktigt stentuffa fräcka grabbarna i årets hårdrockarbidrag gjorde entré. Allvarligt? om man nu som trumslagargossen propsar på att använda kalasbyxor eller spandex eller vad fasen man nu kallar det, borde han kanske fylla upp byxan med tex en tubsocka lite där framme, så alla slipper att se den lille ostbågen med hasselnötterna innanför. I tidningen idag gick det att läsa om deras hårda fester, jodåmensåatt, " Vi dricker jättemycket Whisky, särskilt jack Daniels. Vi har väl ingen nolltolerans direkt, droger har vi ju minsann också testat precis som de flesta grupper gjort" . Jättetufft, verkligen. Låten då? nja, rätt ok om man slipper att se dom i action, men inte riktigt min hårdrocksmak om man säger så. Men dom gick ju vidare så några ute på glesbygden måste ju ha gillat dom.



P.S

Åttiotalet ringde och ville ha tillbaka sina frisyrer och kläder.....

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, herregud. Killen i vita åtsmitande långkalsonger; har de ingen självkritik? Det ser för j-ligt ut. Ingen vettig männska kan tycka att det ser bra ut!
Kul att du gillade justun! Det är tävling, men man tävlar i par. Domarn visar up 1-5 fingrar, så ska angriparen komma med en viss attack beroende på vad domaren visar. Sedasn har man ju övat in snygga försvar. Dommarna visar sedan upp en siffra 1-10 precis som i parkonståkning. Ju snabbare, svårare och snyggare desto högre poäng. Man ska ju inte förväxla detta med fighting eller självförsvar som ju ser helt annorlunda ut.
Kul blogg du har, hit kommer jag tillbaka!!

/ K

Robbelibobban sa...

Hehehe, nej uppenbarligen inte. Jag inte haft någon större kontakt med jutsu i mitt liv men jag måste säga att det tilltalar mig, höll själv på med Kyokushin karate när jag var yngre och har väl haft planer på att återuppta det igen, men ibland sitter tummen jäkligt hårt, dessutom är det ganska tunnsått med klubbar häromkring oavsett kampsportstil. roligt att du gillar min blogg, du är varmt välkommen tillbaka!