måndag 22 december 2008

Spektaklet närmar sig.

Jafyfan, då är det snart dags för den kanske kristligaste höjdpunkten på året, nämligen den dagen då han eeh?....vahettere? eeh? jo Jesus ja, föddes i en liten lada nånstans på landsbygden i ett land en bit bort. Tre herrar som kallade sig wisemen dök upp med lite röka, sprit och käppar och tänkte ha lite skoj med lokalbefolkningen, men Jesus farsa han bara, ro hit mé skiten och stick härifrån innan jag gör kôôôrv av er! och jävlar vilken fart dom fick. När jesus blev större gjorde han en massa konstiga grejer, gick på vattnet, bjöd på konstiga svampar, delade upp typ 5 fiskar och 3 gamla barkis till flera tusen pers. Ja tjena. Botade spetälska, kraschade sin sprillans nya merca, blev uppspikad på ett kors av romarna. Dog. Sen kom han tillbaka igen, precis som Bobby Ewing i Dallas, och allt detta för tvåtusen år sedan! Tänk om han levt idag(många tror det) vilken jävla bra tv det hade blivit. Iallafall, julen är en högtid för många pga Jesus men inte för mig, den delen hoppar jag gärna över, men resten, den barrande granen, ris á la malta, glöggen, den skäggige fete herrn i röda kläder som bara kan säga några få fraser, han é rätt cool förresten , fatta hur snabb hans kälke är egentligen! tänk om man hade den i Sannabacken när man var liten. Hur som helst, i år kommer jag med min familj åka upp till min syster i Gbg och träffa släkt som jag inte sett på ett tag, det skall bli trevligt.

Till er som läser detta totalt meningslösa inlägget vill jag bara säga: God Jul, hur ni än firar den!

Inga kommentarer: