torsdag 12 juni 2008

Suck!

Håller på att försöka renovera en Mini, dvs en "Hundkoja" för många mer känd som en Mr Bean bil.Det är inte så jäkla lätt kan jag tala om, särskilt om man som jag, är begåvad med två vänsterhänder som dessutom har tummarna centralt monterade, att mina svetskunskaper sträcker sig till sönderbränd plåt vill jag egentligen inte ens nämna men gjorde visst det ändå. Skit. Mitt projekt kan anses som för stort för mig av olika orsaker som delvis har nämnts här, därför var jag idag och kollade på en annan Mini som det inte skulle vara så mycket jobb med, alltså lagom lätt för mig och med alla delar tillhands dessutom, vilket jag inte har idag. Det lät som ett väldigt bra projekt för mig.Obs! Lät. Byggde upp en fantasi under några dagar om hur gött det kom att bli om några veckor när smågrejerna är fixade, man glider runt i en liten gokart med underbart orr från tvåtumssystemet och alla vänder sig om och ler åt den fräcka bilen. Fortare än ankan sket, föll mina planer i asfalten när jag fick se bilen, det var ju för h..vete lika mycket att göra på den som på min därhemma. Jag tittade ner på mina vänsterhänder och såg mina mittentummar vrida sig av skratt åt mig, mina visioner och drömmar.Bara att packa in sig i bilen och åka hem 11 mil igen.Utan Mini.Man får väl kanske försöka med skrothögen en gång till kanske och inte ge upp så snabbt, eller vänta tills ett nytt intressant objekt dyker upp.....

Inga kommentarer: